El Norte resumido

Después de casi dos dias en las cavernas (gentileza de FECSA) cuelgo un pequeño resumen de las zonas deportivas de Montserrat Norte (excluyendo El camping/Vagos) y que puedan tener cierto interés para seres humanos sin excesos musculares.

Petición de PGB, si no recuerdo mal, pero que me ha ido bien para hacer mi propia lista de deberes.

En general he seleccionado sectores donde haya al menos un 5+ para calentar con equipamiento decente (nada de buriles y clavos).

Los sectores que encontraríais en la guía serían:

  • Canal de diables: 15 vias de 5+ a 7c (11 de 6c o menos). Este. Parabolts.
  • La Fundició: 13 vias de 5+ a 6c. Este. Parabolts (algún spit).
  • Can Dubtes: 14 vias de 5+ a 8a+ (6 de 7a o menos). Oeste/Norte. Parabolts. Visita.
  • Totxo del Rasta: 9 vias de 4+ a 8b+ (5 de 6a+ o menos). Norte. Parabolts y espits.
  • Cova de l’Ós: 49 vias de 4+ a 7c (27 de 7a o menos). Este. Parabolts (algún espit y algún buril)
  • Totxo de Monistrol: 18 vias de 5+ a 7c+ (13 de 7a o menos). Sur/Este/Norte. Parabolts. Vias cortas. Visita. Visita de Rul.

Fotos de casi todos los sectores en La Noche del Loro (usa su buscador)

21 Responses to El Norte resumido

  1. Piju dice:

    La canal de Diables també ens va agradar, vies llargues de morfologia i roca semblant a la Colònia Puig. Equipament excel.lent, tirant a sobrat (excepte un 6c sense xapes).
    Peu de via estret però pla i algun esbarzer a l’aproximació (5-10 min)
    Si aneu forts mola combinar-ho amb les Guillaumetes, pany de paret espectacular però de roca molt blanquinosa. Ull que allà si que el grau si que està desfassat (7b real min) i la distància entre xapes ja es mes obligada.

    Un consell a l’hora de triar : si es cap de setmana als sectors de sota la carretera la diferència de soroll es important.

  2. PGB dice:

    Gracies Oskar! Veig que si que val la pena doncs que em compri la guia 🙂

  3. jortx dice:

    Uoo!

    Buscava algun sectoret amb vies fàcils i ombra per demà al matí i ja m’has simplificat la cerca a la Guia de Montse Nord. Gràxie mile!

    Ara em falta buscar per Montse Sud i pel Berguedà…

    Per cert, jo també he estat al Piteu 😉 Check my blog!

  4. K. dice:

    Bona visita al Piteu, Jortx. Segur que acabarà sent una zona popular.

    D’aquelles que quan tornem d’aquí a un parell d’anys fliparem en com ha canviat.

    Piju, per quan un report de la visita a la canal de Diables? 😉

    Una pregunta, aquesta canal queda aprop del camí per fer les vies llargues de Diables?

    Es que tinc un col.lega que fara avui el Ganivet i igual em quedo al sector d’esportiva i el saludo en baixar? (o li faig fotos a la paret).

    PGB. la guía compra-la que aviat faràs més grau i em podras portar a mi a La Calavera! 🙂

  5. K. dice:

    Una consulta técnica als lectors de nivell Advanced.

    Quin lector RSS feu servir?

    Estic bastant decebut amb iGoogle, a vegades triga 48 hores en mostrar-me les entrades de la gent.

    Per exemple, aquest matí encara no em sortía la de Jortx de Sant Llorenç (a quina hora la vas possar?). Ara ja surt aquesta pero evidentment, encara no surt la del Piteu… 😦

  6. jortx dice:

    El de St Llorenç el vaig fer ahir al matí i el devia publicar vora les 10.

    Jo no faig servir lector de feeds així que no et puc ajudar! Quan tinc temps em patejo tots els blogs i alé, actualitzat 🙂

  7. Piju dice:

    No, no es el mateix accés. Pel Ganivet o per Diables s’agafen trencalls que surten del GR de la cara nord.
    Per anar al sector d’esportiva s’agafa la canal (es la que baixa entre el cavall i Diables) directament a la carretera (tram amb corda fixe doblada just a l’inici). Jo aparco just al davant, hi ha un apartadero gran però vigila si el teu cotxe es baix, la vorera de l’asfalt es un regueró cimentat una mica profund.
    Sort

  8. Piju dice:

    Al final no he repòs el que em preguntaves: no us veureu ni a la pujada ni a la baixada ni queden aprop. Haureu de quedar a Sta. Ceci. Pel tema de fotos, millor des de la carretera, a la zona d’esportiva quedes tapat, excepte si en fas alguna de les Guilleumetes.

  9. K. dice:

    Al final no hem anat.

    Ja escalarem demà si vol l’atzar. 🙂

  10. PGB dice:

    Oskar, jo utilitzo http://reader.google.com
    Tarda una mica a actualitzar però no 48h!!! Com a molt un parell d’horetes 😛
    Percert, nou blog del Marc Serra (el meu company): http://blocames.blogspot.com

    Sobre lo de fer més grau… tot depèn. Ja sabeu que tinc hiperlaxitud de lligaments. O sigui que o em poso fort de braços i intento vies de desplom amb busties, o en placa de regletes i nyapes… no faré mai grau 🙂

    Demà a la tarda (17h aprox) als Diedres de la Soleia hi haurà el Groinket i la Gemma. Jo he quedat amb 2 companys a les 18h a Can Robert per pujar a la Soleia, encara no sé a quin sector em portaràn. Perquè no us apunteu? Ja va sent hora que escaleu a La Mola!!!! 😀 (La Placa Sibarit no val! ;P)

  11. PGB dice:

    Ah, em sembla que he fet un post per estar en negreta 😉
    Posa’m l’anterior també eh!? 😛

  12. K. dice:

    Perque ets tú te’l poso ara mateix. 🙂

    O sigui que demà a la Soleia? Vaig a mirar com s’arriba i veig a veure si enganyo a la Marta per anar-hi

  13. PGB dice:

    Si vas al meu blog, tinc un xat directe amb el meu gtalk 😉
    si vols parlem aproximacions per allà!

  14. K. dice:

    Bon dia! Jo vaig a dormir abans que tú.

    A veure si em pots enviar al mail una petita descripció de com arribar a la Soleia-Diedres venint desde BCN per la autopista a Terrassa (on surto i tot això).

    S’agreirà!!! 🙂

  15. Quintin dice:

    K., sobre el lector, yo uso Google Reader, como PGB, y no me quejo :p
    Supongo que el motor es el mismo que iGoogle.
    Pasa que los tiempos de refresco de las subscripciones son dinámicos, van desde una hora para las fuentes que publican mucho hasta posiblemente un dia para los que publican de tanto en cuanto.

    Suerte en la Soleia

  16. Putxi dice:

    Tremendo blog!!! Molt currat! Passa’t pel meu si vols…

    A tivar-li!!!

  17. K. dice:

    Gràcies pel compliment i per l’enllaç!

    Maques les fotos Putxi

  18. Piter dice:

    Jo tambe utilitzo el google reader, i si que a vegades he vist que tarda a actualitzar alguna entrada.. pero com diu en PGB… es questió d’hores.

    Apa.. vagi b!!!

  19. Sara dice:

    Hola a tots!!
    Algú ha estat a Can Mascle?? queda a la vora del sector del piteu, a sota la colonia puig… si algú em pot donar alguna referència estaria molt agraida, ja que pensaba anarhi dema.
    Salut!!!

  20. K. dice:

    De Can Mascle, apart del que posa la guia m’han dit que els camins estan una mica perduts i per Internet he llegit:

    Piju:
    Curiosament hi ha zones que de seguida PETEN comercialment i altres que no sortiràn mai de l’oblit,,,qui recorda cap moment de popularitat de CAN MASCLE? ( del nostre benvolgut amic TARRAGÓ). Paret guapa, accés rapid..però vies TOTES AMB PICATS dolents i per a dits petits…resultat, després de un reequipament i una ampliació el sector no surt de la misèria i el camí ha mort…

    Oriol:
    Respecte a Esportiva en DAvid va reequipar tot un sector el CAN MASCLE, amb diverses vies de 7b+ a 8b. ës curiós que en l’article original a l’EXTREM d’aquest sector, deia que LA ABUNDANCIA DE CANTO HA PERMITIDO QUE NO TUVIËRAMOS QUE RETOCAR NI PICAR MUCHAS PRESAS…En realitat aquesta zoina està abandonada, donatq ue en DAVID deu tenir els dits molt petits ( com en el cas de ZONA DE INCERTIDUMBRE, en un canto picatq ue nigú pot usar), i el 80% de les vies de CAN MASCLE no es pot escalar donat que el 95% de lews vies tenen picats d’un tamany poc apte a la majoria de escaladors.

  21. Sara dice:

    I jo sense saber-ho!! Es que sempre estic a la parra!!!
    bueno pues, si em puc escapar un ratet aquest mati, aniré a veure si ho trobo i faré una ullada. Ja et diré el que.
    Merci per la info i per ser tant rapid!!!

Deja un comentario