Mini Vinya Nova

El pasado domingo nos despedimos de las vacaciones con una mini visita a la Vinya Nova.

Nos levantamos tarde y perezosos.

Al final salimos pero optamos por lo más cómodo.

Al llegar, la gente habitual, bastante pero sin exagerar y ¡sorpresa! también está allí JD que está probando al Savassona.

Savassona es la última vía abierta en la Vinya Nova, inicialmente cotada como 7b+ pero últimamente suena más como 7a+ o máximo 7b.

Nosotros calentamos un poco y luego iremos también a probarla:

  • Vía 17, 5+ (**). Vía facilita pero con los seguros justos.
  • Vía 14, 6a+ (**). Aunque más equipada ya no es tan fácil y algún seguro que aleja mínimamente ya hace que te actives. No me sale muy sobrado no, ¿estaré perdiendo la técnica montserratina?🙂
  • Savassona, ¿7a+?¿7b? (**). Dicen que algo más difícil que el 7a+ que tiene al lado pero lejos del 7b+. Yo la pruebo un par de veces en toprope y me dejo los dedos, por ahora no me salen los pasos duros (que están abajo). Muy maresmeña. Marta también prueba un poco (foto) pero no muy motivada y acabamos pronto la mini escalada.

12 respuestas a Mini Vinya Nova

  1. jortx dice:

    Jo no he provat el 7a+ de la dreta de Savassona, però a mi m’havien comentat que aquesta via és més dura i que per ser 7a+ és putota.

    La Savassona si que la vaig provar i si em diuen 7a/+ m’ho crec perfectament, tot i que no em va sortir i ajuntant els passos potser flipo encara més…

    El que està clar és que és més durilla que el 7a i que com a 7b+ es pasen!

  2. jd dice:

    BOnes,

    Joder, te un pas clau entre la segona y la tercera. Es una especie de dinamic. La resta de moviments te multiples vairants, es com tot, trobar la bona posicio de peus per quedarte clavat en els passos. Jo nose, els primers cops que la vaig provar em semblava 7a+. Aquest ultim dia 7b… Em dec estar fent gran! Aixo si, has d’anar molt be de dits…

    JA et dic K, llastima que tenia pressa, si no m’haguess quedat per batallar-la… la de la dreta (7a/+) em sembla la millor de totes d’aquest bolo.

    I sip, es veritat que a la que deixes de visitar montserrat les primeres vies sempre costen molt, quan li tornes ha agafar el flow ja es diferent eh! No s’han de deixar mai les mates.

    ens veiem

    jd

  3. K. dice:

    Jo per ara la tinc al cap com 7a+/7b.

    L’altra, el 7a+ no l’havia vist encara mai escrit com a 7a/7a+ de fet pensava que era un 7a+ difisilillu, ja el provaré…

  4. Joaniruk dice:

    Bones, vaig enviar dos comentaris a la plana bloc de blocs perque ens hi afegissis, no he rebut cap resposta ni ens hi has linkat. No se si és problema de correu com va passar fa temps o alguna altre cosa.
    Agrairia que ens poguessis afegir al bloc.
    Moltes gracies

    Sempre Amunt

  5. K. dice:

    Rebuts! company!

    Aquesta setmana no m’he pogut dedicar al BBEC (ni tampoc gaire a quest bloc) pero espero poder dir-vis alguna cosa durant el cap de setmana

    Records i gràcies per col.laboarr

  6. Marc dice:

    L´altre dia varem estar amb en Salva(Tinkpor) i el Zombi en aquest sector i segons la meva opinió (cadascú te la seva) Savassona em va semblar com 7a+,bastant lluny del 7b+, de secció a bloc sobre canto petit, la mateixa dificultat que la de la dreta encara que aquesta més homogenea i millor canto excepte per la entrada de monos, per a mi la millor de les tres, sense desmereixer les altres.

    Fins aviat i a Tivar-li

  7. Koletas dice:

    Yo la probe ayer y me parece q tambien le daria 7a+. A lo mejor 7a+ suave, (me salio al 2º) pero no 7a/+.

    Yo la hice cogiendo un bidedo de derecha entre la segunda y tersera chapa, el bidedo esta un poco separado de la via, pero para mi es valido ya que se puede chapar desde alli (yo chape la tercera chapa desde el bidedo).

    Me gustaria saber la opinion del resto de la gente sobre el bidedo (hay peña muy puntillosa que si no se hace la via con los cantos que el dice, no se esta encadenando), si lo usaron o no.

    Bueno, en fin, creo que poner esto en un post tan antiguo no tendra resultados, pero no se pierde nada por probar
    Saludos y hasta otra

  8. K. dice:

    Tendrá resultado porque sales en la parte derecha del blog como comentario reciente.

    Yo diría que toqué ese bidedo bueno, pero no sabría asegurarte, Flx o JD tienen trabajada esa vía, a ver si pasan por aquí y nos cuentan…

    ¡Saludos Koletas!

  9. jd dice:

    Eix,

    Osti, jo faig la secuencia com me la explicar l’equipador (em sembla que era ell). el tema esta entre la 2 i la 3. Agafar una regle roma d’esquerra, la dreta rebotes a un cigronet gris i cap a dalt a una bona just a la dreta de la 3a xapa, llavors xapes.

    Em van dir 7b+ i em va extranyar una mica pq quasi cau al 2 pegue (vaig caure quan ja tenia el canto bo a l’alçada de la 3, se’m va escurrir quan ja pujava peus!) Llavors quasi pico terra i de moment no l’he tocat molt mes. Recordo un bidit lateral a l’alçada del cigronet per la dreta, pero no era gaire bo, s’havia d’arquejar em sembla. Si hi ha algun altre bidit + bo o + la detra no l’he vist (joer, i me gustaria verlo!).

    Per mi potser no arriva a 7b pero la veig com un bon 7a+ a bloque. Mes a bloque que la de la seva dreta (mes maca). Tampoc no ho puc dir segur peque encara no la tinc encadenada.

    Salut i a veure qui m’ensenya el bidit! (uix, que mal suena eso…)

  10. Koletas dice:

    Hola, que hay.

    Jd, “SPOILER” el bidedo que digo esta un poco a la derecha del garbancito, yo lo que hago es pillar una regleta con izq y el garbancito con der., despues reboto a una pinza muy mala con der. coloco pies, y despues vuelvo a rebotar con der. al bidedo bueno. Todo esto sin soltar la regletilla de izq.

    El garbanzo, la pinza y el bidedo estan a la misma altura, lo malo de ahi es que si no te clavas con los pies, te vas, para mi es la parte mas dura de la via, pero no se si saldria mas facil que de la forma que tu lo haces, porque yo toque esa regleta roma, y joder, era muy roma!

    De todas formas, yo chapo desde el bidedo, y no chapo nada forzado, estara a poco mas de un metro de la chapa, a la derecha. “FIN DEL SPOILER”

    Bueno, gracias por la info. y a ver si encuentras el bidedo, que es bastante bueno.

  11. Xevisava dice:

    Hola bona tarda, hem dic XeviSava, i vaig equipar la via de Savassona ja deu fer uns quants anys, 4 o 5 no recordo, amb un gran company ,amic i mestre de equipades Popi, em fa especialment il•lusió que la via sigui un punt de comentaris, m’agrada molt…., es com sempre; visualitzes, treballes, neteges i gaudeixes de la roda de la vida del bloc i l’escalada,una passada…. res la meva opinió es que la via te un grau de 7a+ /7b tingueu en compte com sempre que qualsevol tipus de escalada es morfològica i els moviments no seran els mateixos per una persona de 1,80 a una persona 1,70 i més amb el pas dinàmic del primers moviments….lo important es que la gaudim i això en fa esta be hem nosaltres mateixos, res ja no me’n rotllo més, si voleu venir mai per savassona i no estic de viatge blocan, us espero per gaudir amb vosaltres del bloc o l’escalada, gràcies.

Responder

