Del jardín a la sábana

El sábado bajamos de Berga a Montserrat que no es poco.

Pero la ocasión se lo merece.

No sólo quedamos con Zorat y Pedro sino que Flx también se reincorpora al mundo de la escalada en roca.

Deciden que vamos a Els Graus y ya vemos que es la zona de moda

¡Cuanta gente!!!

Primero y casi por exclusión como única opción libre, nos dirigimos al Jardinet (reseñas gentileza de Sara).

Ahí tenemos un puñado de vías fáciles y sobreequipadas. Ideales para aprender.

Probamos:

  • El 6a- del centro (***). Que nos parece realmente 5+/6a. Buena vía para calentar.
  • El 6a+ de la derecha (**). Que es menos obvio pero nos parece también como mucho 6a (o quizá incluso 5+/6a). El flanqueo hacía la “R” desmerece un poco, hubiera quedado mejor con reunión propia.

La idea ahora era subir al sector El primer pis, pero hay gente.

Así que seguimos subiendo nos pasamos el Segon pis sin ver bien donde queda y llegamos sudando al Llençol.

Aquí no hay nadie, la subidita desincentiva al personal, sin duda.

La zona la podeis encontrar como El Llençol, La Roca del Poll o la La Taca Blanca.

Reseñas aquí, de nuevo gentileza de Sara.

Probamos dos 6b+ y fracaso en ambos:

  • Loto ràpid, 6b+ (**). Vía rara, rara. Difícil a vista y exigente incluso cuando te sabes los pasos. La reunión es terriblemente mala, de lo peor que se puede poner teniendo dos parabolts buenos.

  • Vía 10, 6b+ (***). Preciosa vía de continuidad. Hay que trabajar un montón para sacarla. Yo no la hago a vista y en un segundo intento estoy sin pilas. Dura. ¡Aquí no regalan nada!

Nos miramos la vía 5 (5+) para ver si acabamos el dia con ella, pero la reunión oxidada nos desmotiva un poco.

Así que nos volvemos, por el camino tranquilo, pero globalmente con buen sabor de boca: el sector es duro pero las vías valen la pena.

16 respuestas a Del jardín a la sábana

  1. Gatsaule dice:

    Què curiós, a la zona dels Ecos no hi havia ningú……., perquè serà ?

  2. Sara dice:

    me alegro muho de que os sirvan las reseñas!!
    Salut i a tivar mucho

  3. Jaumegrimp dice:

    Hola Òskar, el Llençol és molt exigent, molt tècnic i especial, s’hi ha de tibar a mort!
    el V+ no és lleig i al costat té un 6a+, que encara no he probat, però que m’han comentat que sembla més de 6a+…ens trobem en una altra zona infra cotada?

  4. K. dice:

    El 6a+ deien al bloc de la Sara que balla entre 6b+ i 6c.

    Es una de les poques vies que veig que se li ha canviat el grau darrerament.

    Respecte a les vies:

    La Loto Ràpid m’ha semblat un vía tècnica i díficil a vista. D’aquelles on el grau pot variar molt (o no) si te la coneixes i saps com es fa. No diré que no sigui 6b+ pero al primer intent et dona una bona bofetada.🙂 No sabría opinar sobre si mereix el 6c. Com a curiositat dir que l’antiga guia d’en C. Brascó era 6b.

    La via 10 no es pas tan tècnica. De fet diría que es força evident i de continuitat. Quan ja saps els moviments es qüestió d’anar ràpid i tenir pila. M’ha semblat dura, com 6c. Pero vaja, no ens barallarem per un plus. I amés, jo dissabte anava amb el cansament de la primera setman d’entrenament dur…

  5. Jclaramunt dice:

    Ei K!
    Així veu pujar fins al Llençol! Haurem d’anar a inspeccionar aquesta zona, que no hi he estat mai…i els Graus, tal com dius, estaven a petar!

  6. K. dice:

    Sí, quina pujadeta si vas recte. Mare de deu! No m’extranya que hi puji poca gent…🙂

    Per cert, contacta’m a través de bloc i t’envio el meu mòbil. Serem a Berga pel pont.

    Si estas per allà, podem escalar.

  7. PGB dice:

    Respecte al Jardinet, la via de la dreta de tot a mi em va semblar mes dura de 6a… (pero potser era que tenia un mal dia). Tot i aixi si que quedaria millor amb reunio propia.

    Guapes les fotos de la Taca Blanca!🙂

  8. K. dice:

    De fet, el nostre dubte era si era 6a o també era decotable a 5+ pero no he volgut apretar gaire en el comentari🙂 🙂

    Això sí, es montserratina i gens evident, d’anar apoc a poc i sense equivocarte (menys òbvia a vista).

  9. flx dice:

    Eiii…un plaer tornar a trobarnos!
    El jardinet bé per anar amb la canalla, però deu n’hi do la gentada. Vaig probar una via i em va semblar més fàcil del grau que proposa, però després de tants mesos sense escalar no tinc molt criteri per cotar res.
    El Llençol motl xulo. S’hi estaba força milor que abaix. A banda de la gent, corria un ventet molt agradable malgrat la solana.
    Les dues vies que vem tocar guapes, no et deixen indiferent.
    La primera (loto rapid), ja es veu abans de tocar ni la primera presa que independentment del grau que tingui, no es fàcil. Força obligada de moviments i sense repós. La R es una llàstima. Per anar amb dos xapes amb anella i sol.lucionar el tema (son dos bolt M12 en bon estat).

    La segona via, també val la pena. Molt més evident quan te la mires una mica. Pura continuitat sense pasos xungos.

    El lloc molt maco (per tornar), i el grau sembla apretadet tot i que no estic en disposició d’opinar.

    salu2
    flx

  10. K. dice:

    A mi la via 5 (6b+) em va semblar una mica més difíci, comparant amb vies semblants en estil, que El Ball del trencadits (Ogassa, 6c) o que Volare (Malpas, 6c)…

    Pero igual es que anava cansat… qui sap.

    PD: Si hi torno, porto les dues xapes amb anella de 12mm

  11. vinyi dice:

    Flx…🙂 al jardinet sels hi ha anat la olla amb els graus de les vies facils. V-? Iv-? La V- es un IV i les altres III+…
    O sigui que ja estas actiu altre vegada? m’en alegro! a veure si dura. Ja m’hagues agradat venir… vaig passar records a trvés del satanic. ESpero que us els passés. Bé… tamb´li vaig dir que li digués a la marta que cada cop que vaig a veure una expo al cccb penso en ella…🙂 petons

  12. zorat dice:

    Pues va a ser que no. Puta memoria de pez.

  13. Birdio dice:

    La roca suposo es clàssica montserratina amb rampes (o no tan rampes) llises, poc forat, canto exterior totalment, … Rollo Vermell, que diriem.

    Es aixi?

    Rcords!

  14. K. dice:

    El primer 6b+ sí.

    El segon era de verticalitat o lleuger desplom amb molt de forat, molt guapa.

  15. Anónimo dice:

    hola

    lorto ràpid està de 6c+(em sembla ) a les correccions d’Onaclimb.. 6b+ m sembla que no..

    el 6a+ (via 2) li posen 7a…no ho sé….però 6a segur que no. aquest si que l’he fet i ho puc corroborar?

    Per cert ! us vau fixar que quasi totes les vies tenen els passos durs amb parabolts a 1/2 mete de distància…?? a mi em va sorprendre pq l’equipador, en Xavi M, el qual conec del cole (profe de gimnastica) i que era un tio super gore o això volia transmetre….qui el coneixi de fa uns anys ja dirà….. i tot d’ae!! em va sorprendre…. (joer que malmt ke escric)

    Tb haig de dir que un parell de 6c que hi ha més endavant , amb els passos durs a l’inici varen ser els primers 6c que m van sortir i no els vaig trobar massa dificils…i mira que hi ha la tira de 6c de montserrat que no em surten!!

    la via 5 tb em va costar uns quants intens però crec que 6b+ és correcte. no?Molt guapa . Suposo que es la que està al costat+/- de heavy fosforescente si no vaig errat.

    per cert K el primer pis mereix una visita (opinio personal). Té un 6b maco, però sobretot el 6b+ ( m’encanta) amb un passet de bloc d’aquells d’anar-hi!

    salut

  16. K. dice:

    Al primer pis hi voliem anar, pero estava ocupat. El proper dia, si puc, m’hi quedo…🙂

    Respecte a les vies, per mi les dues semblen 6c o voltants pero es només l’opinió d’un dia concret, qui sap demà…

    Confirmat que a onaclimb algú ha opinat que la via 9 es 6c+, pero es només la seva opinió, no? Una més, una opinió d’un conegut (J. Coll) a qui respecto, pero cap de nosaltres sentem càtedra amb el que diem, no?

    De la via 2 deien que semblava 6b+ o 6c al bloc de la Sara, caldrà probar-la.

    Si es una valoració homogènia amb la resta de vies del sector, vol dir que a mi em semblarà 6c/6c+ i per tant em quadra que a J. Coll li sembli 7a (quasi sempre vario en aquest + de valoració amb ell)

    ¡Ah! jo no vaig veure cap parabolt a 1/2 metre a les vies que vam fer (pensa que això es poc més de dos pams), pero cal dir que no estan pas lluny: el segon a un metre o 1,5 metres del primer (tal com ha de ser) i després més aviat juntets (cada 2 metres o una mica menys).

    Crec que s’ha equipat en pla esportiu molt bé, tirant a aprop pero sense exagerar com al Jardinet, que està així per diferent motiu i que també em sembla justificat.

    Pero parlo per l’experiència de només dues vies.

Responder

