Como llegar a Lilliput por arriba

Gracias a Jortx me enteré hace unos dias que, en teoría, a les Roques de Maçana se puede llegar sin subir la antipática cuesta que marca la aproximación de la guía de Barcelona y alrededores.

Así que no pude resistir el reto de intentar encontrar ese acceso sin más pistas.

El éxito ha sido total.

En realidad tuvimos bastante chiripa y lo encontramos a la primera.

Me he perdido más otras veces llevando supuestamente la aproximación explicada por según que guias…

La cosa es sencilla:

Tenemos que llegar hasta el precioso nucleo histórico de Rajadell.

Si venís por el Eix Transversal es dos salidas después de Sant Joan de Vilatorrada.

Atravesamos el pueblo y salimos por detrás por una pista asfaltada indicada como El Junyent.

Seguimos la pista hasta pasar esa masía. La siguiente es Can Maçana.

Seguimos siempre la pista asfaltada que rodea Can Maçana y continúa.

Tras unos centenares de metros cojemos una pista a la izquierda que está cortada enseguida por una cadena. Aparcamos aquí.

Para orientaos de donde es, echad un ojo al mapa.

Seguimos caminando por la pista hasta que se acabe.

Luego hay que seguir un camino a la derecha que a veces se ramifica en mil y te hace dudar de si vas bien, pero todos acaban más o menos en el mismo sitio, en un campo.

Hay que rodearlo por su derecha y estar atentos a uno hitos de piedra de nuevo a la derecha.

Los seguimos. Bajaremos por roca y ya siguiendo el caminito a la izquierda llegaremos a pie de las vías.

En total son unos 10 minutos andando con muy poco desnivel.

12 respuestas a Como llegar a Lilliput por arriba

  1. Mohawk dice:

    K! Estos artículos son más que interesantes… tendrías que pensar en “reeditar” la guia de Barcelona y alrededores… yo ya me encargo del Maresme, ja,ja,ja!

    Por cierto, domingo vamos al Clot del Boixar, si alguien se quiere apuntar….
    😉

  2. Òskar (K.) dice:

    Parlaré amb Luichy a veure si vol fer una Joint Venture i fer-la a mitjes!!🙂

    El que caldría (missatge per als Manresans) es fer una guia ben maca amb els búlders i escalades dels voltant de Manresa:

    Calders
    Blocs de Sant Joan
    Rajadell
    Moretona
    Montbrú
    Els llocs més petits de Moià
    St. Vincenç de Castellet
    i si m’apures Collsuspina.

    I segur que em deixo alguna.

    Son moltes zonetes, de les quals bastantes no han estat mai publicades en guies

    Si algú s’anima jo m’ofereixo a donar suport “tècnic”.

  3. PGB dice:

    jo crec que hauriem de fer un blog entre tots i recopilar alla, les ressenyes de totes les zones que sapiguem, ordenar-ho be, posar bones aproximacions, etc…

    Bloggeros unidos, jamas seran vencidos! hehe

  4. Mohawk dice:

    Ja,ja,ja… jo ja he pres nota! Mireu, mireu el meu blog😛

  5. Òskar (K.) dice:

    No sé jo si el format blog es el més adequat per aquestes coses.

    Pero estic d’acord en fer el recull…

  6. jortx dice:

    Gràcies per l’aprox. Ja t’havia dit que jo l’havia feta, però ni punyetera idea… Ho vaig provar fa un meset així i em vaig ben perdre. Anava sense GPS, sense mapa,…lògic!

    Sobre ressenyes del Bages, últimament s’havia comentat de fer un llibret de croquis tipus Margalef, però no sé si la idea tirarà endavant o no.

  7. Xavi dice:

    Molt bé per l’explicació perquè aquests sectors estan una mica amagats i a les guies no sempre està clara l’aproximació. Com el post del Pic de l’Àliga, de gran ajuda, perquè el primer cop que hi vem anar amb la guia de “BCN i rodalies” vem estar tot el dia buscant el sector sense èxit. Adéu.

  8. Òskar (K.) dice:

    A les guies sovint no es para prou atenció a les aproximacions.

    Es descriuen igual aproximacions trivials que d’altres molt complicades…😦

  9. Uri dice:

    Com t’ho curres tio ! Estic buscant ressenyes de la zona del Bages si algu em pot ajudar o facilitar alguna cosa, estic començant en el mon de l’escalada i em sembla que aviat seré un més dels enganxats a aquest esport, aixi que espero anar coneixent gent per anar-hi. Soc de Santpedor. Apa ens veiem x les roques!

    urioliva@hotmail.com

  10. K. dice:

    Gràcies pels comentaris Uri.

    Del Bages tens:

    A la guia de BCN i alrededores les ressenyes de Rajadell, Moretona i de Montbrú.

    Jortx (blogspot.com) acaba de publicar les del Revolt de l’Àliga

    I de Calders, Cargolaire i altres sectors més petits van publicant coses a canromu.com, a la secció ressenyes…

    De St. Vicenç de Castellet tens publicada en aquest blog l’aproximació pero no tinc ressenyes controlade. M’han dit que igual al refu de Sta. Cecilia tenen info…

    Sort i si tens cap altra dubte… pregunta…

  11. zaldyon dice:

    Doncs jo mapunto a la idea de fer un llibre de ressenyes del Bages!!
    Estaria be que cada comarca tingues el seu llibre.

    zaldyon@gmail.com

  12. Anónimo dice:

    Bones!.
    Ja fa uns dies vàrem anar al sector i amb la teva explicació ho vàrem trobar de seguida. Moltíssimes gràcies!!!.
    He fet unes ressenyes, si les vols agafar del blog i penjar-les al teu blog cap problema.
    Et fa res si penjo la teva explicació de l’aproximació al meu blog?.
    Moltíssimes gràcies!!!!
    Salut i bons blogs!!!

Responder

