Volviendo a los inicios

Volviendo a los inicios por triplicado:

  1. Porque volvemos a la Font de l’Ametlló.
  2. Porque sólo hice vías de cuarto grado.
  3. Porque hacía de profe, como hace años, cuando ayudaba a Nando en sus cursos de escalada.

De esta manera nos dirigimos el domingo a escalar con unos amigos del trabajo que se inician: Nuri, su Óscar, Màxim y Fran (que se reinicia).

También viene Duncan que lo pasa fatal con el calor.

La lluvia del sábado nos hizo pensar que igual no haría mucho calor pero no es así.

Si hay Sol ya es insoportable ir a la Font de l’Ametlló.

Olvidaos de la zona hasta que pase el Verano.

Las vías que montamos para que probaran esto de la escalada fueron:

  • Mítica, 4+ (**). Con un pasito antes de abandonar el último spit y luego fácil.

  • Salamandra, 4+ (**). Pasito en el primer spit. Luego trivial.

  • Mary Brown, 4+ (***). Muy bonita, con pasos verticales y mucho canto.

Luego, agotados por el Sol nos vamos a tomar una Coke.

La anécdota del dia (espero que nadie se me ofenda) ocurre cuando una chica que escalaba por allí me comenta que las vías Mary Brown y Jardinera de Moja tienen una reunión cada una.

Yo le comento que no, que la reunión es común y ella me responde con amabilidad que ha visto perfectamente dos reuniones juntitas de un seguro con anilla cada una y que claro por no molestar, el toprope lo está haciendo de su reunión (vamos de un sólo seguro).

¡Glups! (al menos los parabolts son nuevos, que los puse yo…)🙂

30 respuestas a Volviendo a los inicios

  1. Mohawk dice:

    JA,ja,ja…. muy bueno lo de la reunión! Realmente hay gente que tiene mucha fe.. que si! que ya se que nunca pasa nada, pero es lo mismo que ir a 180 por la autopista sin pararte a pensar que un neumático puede petar, no?, aunque seas un Loeb, je,je,je…

    Ya veo que en estas escuelas donde hay vías más “asequibles” al final va a haber que poner letreritos en las reuniones, rollo Petzl, pero que lo pague Decathlon que ellos tienen la culpa, ja,ja,ja…

    Bueno, fuera ironía, que aunque seas muy autodidacta, no cuesta tanto leerse un manual, y si no a fichar a K, que vuelve a la docencia😛

    Nos vemos gente!!

  2. Òskar (K.) dice:

    Me hizo un gracia cuando me dijo que habían “dos reuniones muy juntitas”🙂

    Además había que verlas haciendo el descuelgue. ¡Glups!

    Encantado les hubiera explicado cuatro cosas pero NUNCA que haya intentado rectificar algo que hace mal un escalador he recibido buenas caras y por tanto ahora ya simplemente levanto una ceja y me voy a mis cositas…😦

    Aunque hay que reconocer que estas chicas eran extremadamente amables y simpáticas.

    Espero que aprendan poco a poco y sin sustos.

  3. pgb dice:

    Recentment tambe vaig anar a petar a la Font, com m’agrada la Mary Brown!🙂

    I buff… jo tambe soc autodidacta pero la de articles, llibres i manuals que m’he llegit… te tela!😉 (A part, estic rodejat d’un selecte grup d’experts: vosaltres!)
    Tot i aixi, bona l’anecdota hehehe.

    Ben cert lo de rectificar errors… la gent s’ho pren malament :S

  4. Gatsaule dice:

    M’agrada molt la foto de les vinyes, és d’aquelles que intentes sovint però que difícilment queden bé.

  5. Mohawk dice:

    Gasaule! No són vinyes, són els Lemmings en 3D, mira-t’ho bé!!
    😛

  6. Òskar (K.) dice:

    Gràcies Gats’

    La gràcia, apart de la foto en sí, hagués estat que faltès només UNA vinya… Hagués quedat una foto amb més interés…🙂

    PGB, ja que vas anar a la Font a veure si m’envies més comments apart del de la Eukalipnos (per cert, gràcies!)🙂

  7. Jaumegrimp dice:

    Òskar, això de l’escalada és molt autodidacta malauradament, qui te sort i troba un amic ben documentat aprèn bé, però el més normal és el contrari. per sort mai passa res…jo aquest mes estic donant un curs d’iniciacióa l’escalada en el meu club i realment és una activitat molt gratificant però molt cansada tot i no escalar pràcticament, per cert la Font de l’Ametlló és un lloc molt freqüentat per cursos d’iniciació, hauràs de demanar una subvenció a l’ECAM per mantenir les víes en condicions…

  8. Òskar (K.) dice:

    ¿Subvenció? Prou feliç soc si no roben les xapes…😦

    ¿L’ECAM dóna subvencions?

  9. albert dice:

    l’ECAM no ho se, però la FEEC sí que subvenciona reequipaments… Això sí, demanen un projecte, etc…

  10. Òskar (K.) dice:

    Sí, lo de la FEEC lo sabía, eh Mohawk?😉

    ¿Cómo va la Sibarit?

  11. Òskar (K.) dice:

    El problema a la Font es que ¿como reequipo un 4º de 15 metros que tiene 2 spits y 2 puentes de roca con alambre?

    1. Dos parabolts y dejo los puentes (lo fácil ysin conflicto)
    2. 4 parabolts
    3. Los parabolts que hagan falta para dejar la via 100% segura (en este caso con 4 supongo que basta pero hay otros casos en que no).

  12. pgb dice:

    Eiiii, des d’aqui faig peticio a que postegis als altres blogs! Que tambe ens fa ilusio tenir comentaris! ;P

    Sobre re-equipar a la Font… hauries de parlar amb els equipadors d’antanyo a veure que n’opinen😛 Si renovar els ponts de roca amb una cadena mes ferma o re-equipar amb bolts per fer una bona escola d’iniciacio

  13. Ozzy dice:

    El Duncan fue el más inteligente de todos, a buscar sombra que se está muy bien.
    El reequipamiento de la Placa Sibarit marcha bastante bien, creo que este verano pasaremos bastantes tardes currando allí.

    Salut!

  14. Òskar (K.) dice:

    Comentaris a altres blogs: vaig bastant liadet, a veure si baixa el “liu” i ho faig més. Igualment ara ja tots els blogs sou “grandets” i teniu molts comments. Ja no cal que vagi jo dient res si a més es de poca utilitat…🙂

    Equipadors de la Font: dubto que en poguem localitzar més que els darrers i aquestes vies no els hi cal reequipament ja les van mantenint ells (com l’autor de la Nena retllada)

    Pero ja et dic que em penso gastar el calers en posar cadenes als ponts de roca. Això, si es vol, ho deixo per algú amb més moral…🙂

  15. pgb dice:

    era una idea més de caire a subencions😉

  16. Jaumegrimp dice:

    Com a simple comentari, en un desl cursos que fem, va saltar un pont de roca al fer un saque, saque voluntari per aprendre a volar, i vaja si va volar, sort del parabolt que hi havia més avall…

  17. Òskar (K.) dice:

    També teniu collons de fer proves de sacar de ponts d roca…🙂

    A quina via va ser?

  18. Jaumegrimp dice:

    Collons no, va ser un error, el que va obrir la via la va deixar més asseguradeta pels cursetistes, llaçant un pont de roca no massa ferm, però que per fer la via donava confiança, el que va passar és que el monitor que va fer el test no era el que havia obert la via, amb el que es pensava des de baix que l’assegurança era fiable…això va ser fa tres anys quan començàvem amb això dels cursos, no ha tornat a passar; la via ara no recordo quina era, però ja te la diré.

  19. un bou dice:

    els ponts de roca es podrien deixar nets i que cadascu s’hi fiqui el que vulgui, aixi no hi ha el problema de que es deteriori el material…també s’ha d’aprendre què és un pont de roca i que es pot fer servir per assegurar-se… també es macu que hi hagi vies per aprendre a posar trastus, vaja almenys a mi m’agradaria…no es troba a gaires llocs…

    i l’excusa de fer una via de fisura cosida de parabolts posant trastus i sense xapar bolts no em serveix, tens una escapada massa fàcil i fins i tot el més valent xaparia un bolt. Bueno alguns segur ke no pro bueno..ja se’m entén

  20. Òskar (K.) dice:

    A mi em mola això de deixar vies d’escola per posar tascons i friends (amb reunió bona) pero el tema dels ponts de roca no el veig clar…

    Suposso que ho trobo massa incomoditat. Potser algún “sueltu” de tant en tant val, pero a la font deuxen d’haver-hi més de deu!

  21. Piter dice:

    Jo m’apuntaria a lo de deixar els ponts de roca nets, com diu el Bou, el problema es que potser despres s’hauria d’indicar que cal portar alguna cinta (hi ha molta gent que no n’acostuma a portar).

    Això em recorda a no se quin lloc que un cop em van comentar que les vies d’esportiva estaven desequipades, pero a la ressenya et deia exactament quin tasco, friend,… havies de posar a cada lloc. Amb lo qual era un bon lloc per apendre. D’aquestes escoles no en tenim a prop de casa no ?

  22. un_bou dice:

    Si, jo em refereixo a lo que diu el Piter, llavors si hi ha ressenyes dons s’indica que la via es desequipada o que cal portar alguna cosa. Però bueno cada escola està equipada amb una concepció i mola guardar aquella essència, i això en molts llocs no passa..

    Com que hi ha escoles a cabassos, mola que n’hi hagi per practicar fisures desequipades, amb alejes no perillosos, semiequipades, coses d’aquest estil…i cla, les tipiques de bons parabolts també, ke ja son les que abunden. Però ja et dic, si es comença a equipar el sector amb aquesta filosofia molt bé pro si ja es fa una mica de tot…es perd i s’acaba equipant tot a parabolt.

    No he estat a la font de l’atmetlló, no se qui ho equipa ni quina “essència” s’hi respira, o sigui que es una opinió sense coneixement, que consti.

  23. Òskar (K.) dice:

    L’essencia bàsica de la Font, el seu tret diferencial, son el ponts de roca possats amb filferro…🙂

    Sincerament, jo els canviaría tots per parabolts, pero no ho faré sense un consens força general dels que hi equipen i escalen…

    El gran problema es com consultar això, com trobar la gent amb qui consensuar-ho (o confirmar que millor deixar-ho estar).

  24. joan dice:

    hola a todos, conoci esta escuela cuando sus paredes eran mas virgenes que mis bolsillos, entonces escalabamos en una pared que esta al lado del castell d’Olerdula, mas tiempo despues con unos colegas de Vilanova i otros de la comarca del vi, que fueron los que iniciaron el arduo trabajo de ir equipando vias, volvi por estos bellos parajes i recuerdo que disfrute cantidad, inclusive puse algun spit del 8. I mi pregunta es la siguiente: ¿todavia hay spits de la epoca para hacer escalada deportiva en estas paredes? ¿y puentes de roca? que es lo que estamos enseñando? que queriais que pensara esa chica cuando via las dos agollas juntas? ¿puentes de roca en escalada deportiva? Existe el comite de reequipamineto de la feec. basta un poco de burocracia, pero con el tiempo que veo por los foros de lo que se equipa en esta zona, hace mucho que deberia estar perfectamente equipado. la red tiene que servir para algo mas que contar batallitas, venga animo i al tajo.
    escalad malditos, escalad. de buen rollo, eh?

  25. Òskar (K.) dice:

    Gracias Joan, la verdad es que yo estoy bastante de acuerdo contigo,

    Si no es molestía te contactaré y charlamos un poco.

    De la otra pared que hablas supongo que es de la Falca i el Panxut, no?

    Records

  26. Òskar (K.) dice:

    Joan , la dirección que has puesto no funciona😦

    Si te apetece, escríbeme a través del enlace “Cont@acto” y hablamos sobre la Font.

  27. archeo dice:

    Yo siempre me he preguntado si en la paret que se ve cuando bajas des de Vilafranca a Vilanova, que se encuentra a la derecha a la altura de la entrada al castillo, se escala. Por el roco de Vilanova me havian comentado algo sobre practicas de los de espeleo, pero no se mucho mas. Por que alli aun saldrian algunas vias.
    Tambein se ven unas paredes justo debajo del castillo que supongo que son las que se refiere joan.

  28. Òskar (K.) dice:

    La primera pared a la derecha en cuanto coges el desvió a Sant Miquel es la Falca i el Panxut. Si te acercas veras los antiguos anclajes.

    Si alguien se dedica creo que ahí “cabían” unas 15 vias. ¿Alguien ha escalado por allí y nos puede decir si vale la pena renovarlas?

    En Sant Miquel tanto en su lado Sur como Norte (que serían las que se ven desde la Font) hay paredes, pero de poca altura. En una revisión superficial detecté algún clavo viejo en el lado Sur, pero muy poca cosa. Y nada en el Norte aunque no las mire todas.

    Ya finalmente remontando el fondo de ese valle (el de la Font y demás) desde el pueblo, pueden verse algunas zonas de búlder chulas y algunas donde podrían equiparse también vias de menor o menor interés…

    Para quien tenga tiempo y ganas…

  29. Òskar (K.) dice:

    ¡Ah! respecto a las paredes alrededor de/bajo Sant Miquel no descarto que si se equipan y popularizan acabasen prohibidas.

    Ya me conozco estas movidas…

  30. archeo dice:

    Gracias Oskar. Yo si que he visto algun bulder en los tramos de roca que hay en la pista que va por debajo de la Font i llega a la urbanizacion. La verdad es que la zona es un parque natural asi que supongo que deben estar muy al loro de lo que se hace. Lastima que no esten tan al loro de ciertas urbanizaciones de la zona…….
    La zona de la izquierda de la Font tiene pinta de que pueden salir muchas vias…

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: